Toimitusehdot

Voimassa 1.5.2016 alkaen

Voit tilata tuotteita sähköpostitse tai nettipuodin kautta. Meillä on nettipuoti Kotiseutukaupan yhteydessä täällä. Kotiseutukaupan ehdot löytyvät heidän sivuiltaan. Tuotteet voi maksaa mm. suoraan nettipankista. Halutessasi nettipuodista löytymättömän tuotteen laskulle, pyydä minua lisäämään tuote hetkeksi Nettipuotiin. Tämän sivun toimitusehdot koskevat sähköpostitse tehtyjä tilauksia.

SÄHKÖPOSTITILAUS
Metkuni (1815902-8, Keuruu, 050-4364320, asiakaspalvelu(at)metkuni.fi) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

TILAAMINEN
Voit tilata tuotteita sähköpostitse. Puhelimitse saattaa osoitteeseen/nimeen tulla virheitä, siksi toivon kirjallista tilausta.

Kirjoita sähköpostiin seuraavat tiedot:
- tuotteen nimi
- tuotteen väri/teksti/muu vaihtoehto
- tilausmäärä
- nimesi ja osoitteesi
- matkapuhelinnumerosi
- toimitustapa: Matkahuolto/Postipaketti/noutopaikka

Jos tuote menee suoraan lahjaksi, kerro myös lahjansaajan nimi, osoite ja matkapuhelinnumero.

Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Joskus saatamme kysyä jälkikäteen palautetta yrityksestämme/ tuotteestamme sähköpostitse.

MINIMITILAUSMÄÄRÄ
Minimitilausmäärä 10€.

MAKSUTAVAT
Valittavinasi on maksu noudettaessa sekä ennakkomaksu. Kummastakaan tavasta ei veloiteta ylimääräistä.

Maksu noudettaessa
Voit noutaa tilaamasi tuotteet sovitusti meiltä Keuruun Ketvelniemestä tai jostakin tapahtumasta, jossa olemme mukana. Kerro hakupaikka ja -aika tilauksen lisätietokentässä.

Ennakkomaksu
Tilauksen saatuamme, lähetämme laskun sähköpostiisi. Laskulla on seitsemän päivää maksuaikaa, mutta se olisi hyvä maksaa heti sen saatuasi. Varsinkin tapahtumien aikaan on ikävä pitää varattuna tuotteita, joita ei sitten ostetakaan. Tilaus lähetetään 1-2vrk kuluttua siitä, kun olemme nähneet maksun tilillämme tai saaneet todisteen maksusta.

TOIMITUSTAVAT ja -KULUT
Toimitamme tilaukset Matkahuollon tai Postin kautta. Kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella, jonka lähetämme antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Toimitustapavaihtoehdot ovat:

Nouto 0€
Tilaus noudetaan sovitusti Ketvelnimestä Keuruulta tai sovitusti jostakin tapahtumasta, jossa olemme mukana. Ilmoita noutopaikka tilauksen yhteydessä.

Kirje 3€
Pienet tuotteet toimitetaan kirjeenä (varapäre-kortit, magneetit, ym. alle 2cm paksut tuotteet).

Postipaketti 6,90€
Postipaketti noudetaan lähimmästä Postin toimipisteestä. Voit valita noutopaikaksi myös Smart Postin. Yli 100€:n arvoiset tilaukset ilman toimituskuluja!

Ovelle-paketti 17€
Lähetys jaetaan Postin kautta suoraan osoitekorttiin merkittyyn osoitteeseen. Vastaanottajaan otetaan yhteyttä ja sovitaan jakeluajankohdasta. Yhteydenottoyrityksiä on enintään kaksi. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään yhteydenottopyyntö. Jakelu on mahdollista arkisin (ma-pe).

Matkahuollon Lähipaketti 5€
Lähetys kuljetetaan lähetykseen merkittyä osoitetta lähinnä olevaan toimipisteeseen. Toimipiste voi olla Matkahuolto, Siwa, Valintatalo tai muu Matkahuollon pakettipiste. Ilmoita tilauksen yhteydessä, jos haluat jonkin muun toimipisteen noutopaikaksi.
Saapuneesta paketista ilmoitetaan tekstiviestillä tai kirjeellä heti, kun lähetys on noudettavissa. Lähetystä noudettaessa mukaan tarvitaan henkilötodistus: ajokortti, passi tai poliisin myöntämä henkilökortti. Toisen henkilön lähetystä noudettaessa mukaan tarvitaan henkilötodistuksen lisäksi valtakirja.
Yli 100€:n tilaukset ilman toimituskuluja!

PERUUTUSOIKEUS JA PALAUTUSEHDOT
Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tilauksen voi peruuttaa sähköpostilla asiakaspalvelu(at)metkuni.fi.  Peruutusviestistä tulee ilmetä seuraavat asiat:

Tilauksen peruutus

Vastaanottaja: Metkuni, Keuruu, asiakaspalvelu@metkuni.fi

Ilmoitan, että haluan peruuttaa tekemäni sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista:
- tuotenimi
- tuotenimi

Tilauspäivä
Vastaanottopäivä

Kuluttajan nimi ja osoite

Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa mahdollisesta arvonalennuksesta. Arvonalennus tarkistetaan tapauskohtaisesti, se voi olla 0-100%.

Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ole suoraan yhteydessä meihin. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Palautamme maksamasi summan kokonaisuudessaan 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta, mikäli tuote on palautettu tai se on todistettavasti annettu postin kuljetettavaksi palautusosoitteeseen.

Palautusosoite:
Metkuni
Varsitie 4 b 9
42700 Keuruu

Tilaustuotteen peruuttaminen
Peruutusoikeus ei koske valmista asiakkaan toivomuksesta valmistettua tai muunneltua tuotetta. Keskeneräisen työn voi peruuttaa, mutta asiakkaan on korvattava suoritus siltä osin kuin se on jo valmis. Peruutustilanteessa ota yhteyttä mahdollisimman nopeasti numeroon 050-4364320.

Viallinen tuote
Tarkasta tuote heti saatuasi sen. Jos tuote on viallinen, otathan meihin yhteyttä mahdollisimman nopeasti. Voit soittaa 050-4364320 tai laittaa sähköpostia asiakaspalvelu(at)metkuni.fi. Katsomme tapauskohtaisesti, mitä tilanteessa tehdään. Vaihtoehtoina ovat kauppahinnan kokonaan tai osittainen palauttaminen, tuotteen korjaus ja tuotteen vaihto. Maksamme viallisen tuotteen postituksen asiakkaalle.

Lunastamaton paketti
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme täydet painon mukaiset postikulut molempiin suuntiin. Lisäksi perimme ylimääräisestä työstä 5€.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon.

Erimielisyys

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Lisätietoja:
Kuluttajaoikeuden linjauksia